poniedziałek, 14 marca 2016

Warsztaty


Nieco opóźniła nam się realizacja projektu, ale już mamy umowę. Poniżej przedstawiamy plan warsztatów.

Papierowa wiklina,

zajęcia pierwsze

I Pokazanie gotowych prac wykonanych w wyżej wymienionej technice(½ h).
II Pokazanie surowca do pracy, omówienie(½ h)
  • typów makulatury wykorzystywanej do pracy,
  • form do wyplatania,
  • sposobu barwienia przy użyciu farb, bejcy, barwników naturalnych.
III Nauka podstawowych splotów do wyplatania(½ h)
  • wyplatanie dna,
  • z wykorzystaniem 2 rurek,
  • z wykorzystaniem 1 rurki.
IV Wyplatanie koszyka z przygotowanej przez organizatorów formy z kolorowych rurek(1½ h).

zajęcia drugie

I Lakierowanie gotowego koszyka(½ h).
II Wykonanie kosza z wyplatanym dnem
  • formowanie kosza przy użyciu drutu(2 h),
  • pokaz robienia decoupage na koszu z wikliny papierowej(½ h).

Celem warsztatów jest nauka własnoręcznego wykonania 2 koszy przez uczestników.  Umiejętności te z pewnością posłużą do wykonania wielu ciekawych prac.


Biżuteria, zajęcia pierwsze
I Prezentacja gotowych wyrobów wykonanych techniką będącą tematem warsztatów oraz innej(½ h).
II Omówienie wykorzystania narzędzi niezbędnych w pracy. Prezentacja surowców, sposobu soboru elementów w celu uzyskania spójnej kompozycji(½ h).
III Nauka podstawowego ściegu służącego do szycia sznurów szydełkowych(½ h).
IV Nauka montażu elementów metalowych(zapięcia, bigle) wykańczających gotową biżuterię(½ h).

zajęcia drugie
I Prezentacja u nauka wykonania zawieszki - wisiora do naszyjnika(1 h).
II Wykonanie krawatki z koralików - nauka ściegu peyote lub montaż metalowego elementu(½ h).
III Wykonanie bransolety dowolna techniką: szycie sznura koralikowego, na drucie pamięciowym, na lince jubilerskiej(1½ h).


Celem zajęć jest nauka tworzenia różnych elementów biżuterii. Efektem będzie wykonanie kompletu biżuterii.


Temari, zajęcia pierwsze
I Pokaz wykonanych bombek i jaj temari. Omówienie techniki wykonania i nauka przygotowania form do wyszywania(½ h).
II Na przygotowanych przez prowadzących formach nauka podziału przestrzeni przy użyciu szpilek w celu uzyskania oczekiwanego efektu(½ h).
III Nauka wyszywania wzoru na formach owiniętych nicią, przy użyciu igły i nici(½ h).
IV Wyszywanie temari(1 h).

zajęcia drugie
I Wyszywanie kuli
II Wyszywanie jaja(podział przestrzeni)

Celem zajęć jest nauka wykonania niekonwencjonalnych ozdób przez każdego uczestnika. Na zajęciach powstanie kula i jajo, które przez lata posłużą do ozdoby domu.